مسجد‌های فعال در مازندران ظرفیت خوبی برای سوادآموزی افراد کم سواد و بی سواد است.  

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، داود تقی نیا معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت: یک هزار و ١٠٠ مسجد فعال در استان را ظرفیت خوبی برای سوادآموزی به مازندرانی‌ها دانست و گفت: مراجعین به مساجد در گروه سنی ١٠-٤٩ سال هستند که گروه هدف سوادآموزی هستند و مساجد می‌توانند برای آموزش آن‌ها کمک خوبی باشند.

وی با بیان اینکه امسال متعهد به آموزش ٥ هزار فرد بیسواد هستیم، افزود: جهت برگزاری کلاس‌های سوادآموزی برای افراد ابتدا بایستی راستی آزمایی صورت گیرد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه برخی به جهت استفاده از تسهیلات خود را بیسواد معرفی می‌کنند که درحال شناسایی هستند ، گفت: افراد بالاتر از گروه هدف در استان وجود دارند که باید شناسایی شوند.

 تقی نیا با بیان اینکه در طرح باسوادی در گروه هدف ١٠ - ٤٩ سال، متناسب با نیاز افراد به آنان خدمات آموزشی ارائه می‌شود، افزود: سازمان‌های متولی آمار در نقاط مختلف استان می‌توانند با شناسایی جمعیت بی سواد این افراد را به مدیریت آموزش پرورش محل سکونت خود معرفی کنند تا از نعمت باسوادی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در قبال مخاطبین این گروه سنی مکلف به رعایت فرآیند‌های شناسایی، جذب، آموزش، نگه داشت، سنجش و امتحان پایانی است، گفت: در سه سال اخیر طبق قانون فرد که باسواد شود درقبال آن پاداش هم دریافت می‌کند و این می‌تواند انگیزه‌ای برای سوادآموزی ایجاد کند.

وی افزود: سوادآموز به فردی گفته می‌شود که تا سوم ابتدایی سواد دارد، اما مدرک ندارد و در سامانه به عنوان فرد بیسواد ثبت می‌شود و بصورت کاملا رایگان می‌تواند باسواد شود.

تقی نیا با اشاره به اینکه سرانه آموزشی سوادآموزی در این مرحله برای هر نفر ٧٢٠ هزار تومان است، گفت:فرد بیسواد می‌تواند به دو طریق آموزش و به دو طریق پاداش بگیرد.

انتهای پیام/آ

ریشه کنی بیسوادی با اجرای برنامه نوین در مساجد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.